Woord en Daad verbindt
Dat een zakelijk event met twee commerciële partijen vragen op kan roepen, begrijpt Arjen wel. ‘Maar toch past zo’n soort event wel bij Woord en Daad. Onze slogan luidt: Woord en Daad verbindt. Dat is precies wat we hier doen. In onze eigen achterban zien we dat de overnamemarkt in beweging is, en dat ondernemers opzoek zijn naar informatie over de juridische, sociale en ethische aspecten rondom bedrijfsoverdracht. Wij houden ons niet bezig met commerciële business, maar kunnen onze achterban wel bedienen door ze met de juiste partijen in aanraking te brengen.’

Wij houden ons niet bezig met commerciële business, maar kunnen onze achterban wel bedienen door ze met de juiste partijen in aanraking te brengen.’
Algemeen belang
Dat Woord en Daad er ook een belang bij heeft, is onmiskenbaar. Toch is dat niet erg, volgens Arjen: ‘Woord en Daad ziet een gat in de markt, een stuk business development. Met stilzitten kom je niet verder. Woord en Daad heeft mijn hart. Ik vind het een mooi om mensen te activeren een rol in te nemen in duurzame verandering voor mensen die in allerlei problematiek zitten, wereldwijd. Er is expertise voor nodig om dat op een duurzame en bestendige manier te doen. Bij Woord en Daad weten we hoe je je vermogen op een verantwoorde manier in kan zetten. Dan is de cirkel weer rond: door, voor en met de donateurs.’
Nieuwe inzichten
Het bij elkaar brengen van mensen gebeurt niet alleen op grote schaal. ‘Ook een event als deze draagt daar aan bij. Ondernemers kunnen nu op een laagdrempelige manier met ons kennismaken.’ Waarom Arjen zelf naar zo’n soort event zou gaan? ‘Ik zou erheen gaan om nieuwe inzichten op te doen over bedrijfsoverdracht, maar ook om vertrouwen te krijgen in het complexe proces van bedrijfsoverdracht. Er zijn organisaties die je op zakelijk en ethisch vlak bij kunnen staan. Woord en Daar is er vooral om mensen mogelijkheden te bieden om hun geld op een goede manier te besteden.’