‘In het begin was het veel informatie, maar hoe meer ik met het handboek aan de slag ga, hoe meer ik merk hoe waardevol de training is,’ vertelt Jennifer. Ze volgt inmiddels het vierde en laatste jaar van de training.
Zelfstandig aan de slag
Ook haar leerlingen merken verschil. Jennifer laat de kinderen in haar klas bijvoorbeeld vaker samenwerken tijdens opdrachten. ‘Ze gaan zelfstandig aan de slag. Ze delen enthousiast hun ideeën met elkaar en leren kritisch denken. Ik merk ook dat ze zich beter kunnen concentreren.’
Niet iedereen in de klas kan evengoed meekomen. Jennifer past daarom haar lessen aan op de behoeften en het niveau van de leerlingen. Ook dat is iets wat ze in de training heeft geleerd.
Betere band met ouders
De ouders zien ook dat het onderwijs nu beter is dan vier jaar geleden. Jennifer: ‘Ik heb bewust aan mijn band met de ouders gewerkt. Zij zijn nu meer betrokken bij het onderwijs. Ook de communicatie gaat beter.’ De ouders spreken regelmatig hun waardering uit. Een belangrijke motivatie voor Jennifer om door te gaan en de leerlingen het beste te geven!
